הצטרפו אלינו!
עדכונים היישר למייל

הכניסו כתובת דואר

קישורים
Watch videos at Vodpod and more of my videos
  • News You Can Use: Marks & Spencer Top Christmas Effectiveness Chart 15 בדצמבר 2017
    Each and every week Unruly scours the web, Twitter feeds and events for the biggest stories from around the ad industry – so you can catch up on anything you missed before the weekend. This week we dig deep into the latest research from eMarketer, which reveals that UK advertisers have spent more than £3bn programmatically... […]
  • The Advertising ID Consortium Announces New Member Companies 14 בדצמבר 2017
    The Consortium enables members to leverage a standard identity framework for people-based marketing within programmatic channels New York, December 14, 2017 – The Advertising ID Consortium, the open identity solution for the digital advertising ecosystem, today announced new platform partners, including Unruly, that have agreed to join the Consortium in addition to the three founding... […]
  • M&S’s Paddington Ad Is Most Effective Christmas Ad Campaign Of 2017 11 בדצמבר 2017
    M&S Has The Bear Essentials To Top UK Chart Ahead of Sainsbury’s And Aldi, While John Lewis’ “MozTheMonster” Down In 10th; Apple’s “Sway” Fails To Make Top 10 LONDON – Monday, December 11, 2017 – Marmalade sandwiches all round – M&S’s Christmas campaign, starring Paddington Bear, is the most effective Christmas ad campaign of 2017.... […]
  • How An Increase In TAG Certifications Will Affect Brand Safety 11 בדצמבר 2017
    The ANA estimates advertisers can lose almost $7billion a year to ad fraud – an astounding figure that highlights the desperate need for action to combat fraudsters.   As a result, advertisers are demanding more from their partners on this front, asking them to their money where their mouths are. Just last week, advertisers, including... […]
  • News You Can Use: Unruly Predicts The Future 8 בדצמבר 2017
    Each and every week Unruly scours the web, Twitter feeds and events for the biggest stories from around the ad industry – so you can catch up on anything you missed before the weekend. This week News Corp unveiled a new platform that harnesses the combined power of its first-party data, while a survey conducted... […]
  • Unruly’s 9 Predictions for Adland 2018 7 בדצמבר 2017
    2017 was a massive year for Adland. Brand safety and transparency dominated the conversation, smart devices captured marketers’ imaginations, and the importance of quality creative was highlighted by some truly spectacular campaigns. But what does 2018 have in store? Will it be the year that augmented reality takes over? What will brands do to make... […]
  • The Home Show: Advir And The Future Of Virtual Reality SSPs 5 בדצמבר 2017
    The Home Show is a new series from Unruly which looks at how connected devices and emerging tech are changing the way brands speak to consumers. In the series our futurist, Simon Gosling, chats with innovative businesses and individuals whose products and ideas are disrupting their industries. This week Simon sits down with Sam Huber from... […]
  • Heathrow And M&Ms Get Nostalgic: 5 Ads You Should Watch Right Now 1 בדצמבר 2017
    Every month Unruly scours the corners of the web for the funniest, saddest and weirdest ads around – then we put them into a handy list so you can catch up before the weekend. This month’s batch includes holiday ads and sequels galore from brands like M&Ms and PlayStation. London Heathrow Airport got everyone talking this... […]
  • John Lewis Ads Are Losing Christmas Magic, New Unruly Data Suggests 29 בנובמבר 2017
    The launch of the John Lewis Xmas ad has become as much a part of the Christmas experience for Brits as watching “It’s A Wonderful Life”, moaning about sprouts and your nan dozing off in front of the Queen’s Speech after one too many Babychams. But new research released today by video ad tech company... […]
  • Unruly One Of First Companies To Receive Trustworthy Accountability Group’s “Certified Against Fraud” Seal 28 בנובמבר 2017
    26 new companies, including Unruly, complete TAG Anti-Fraud certification process WASHINGTON, DC – November 28, 2017 – The Trustworthy Accountability Group (TAG), an advertising industry initiative to fight criminal activity in the digital advertising supply chain, today announced that the number of companies to have received TAG’s Certified Against Fraud Seal has more than doubled... […]
Video Production Blogs - BlogCatalog Blog Directory

אהבה למקצוע

פורסם ביום: 14 בפברואר, 2012 | מאת: Hi-D

די טבעי לנו להקדיש את יום האהבה לאהובים הפרטיים שלנו. אנחנו בהיי-די בחרנו השנה להקדיש אותו למקצוע שלנו, שעל זה נאמר – ווידאו ברשת – סיפור אהבה.


זה לא מובן מאליו לאהוב את המקצוע שממנו אנחנו מתפרנסים ומאחר ואנחנו חשים ברי מזל בגזרה זו, בחרנו לציין זאת השנה, דווקא ביום האהבה.
השנים האחרונות היו שנים מעצימות עבורנו בהיי –די. התחזקנו בידיעה שהווידאו הוא כלי השיווק האפקטיבי ביותר ברשת. כל קמפיין ווידאו שיצרנו זכה לעשרות אלפי צפיות והפך ללהיט בקרב קהל היעד שלו. בסך הכול הגענו עם התכנים שלנו למאות אלפי גולשים.
בימים אלו שבהם שוק הפרסום מתחדש, עולם הבאנרים מתנדנד והמילה הכתובה מחווירה אל מול התכנים בווידאו, דומה שגם אם השקעתם בכנס הכי מפואר, או בהשקה הכי מהממת, אם לא צילמתם והעליתם לרשת, פגעתם ביכולות החשיפה שלכם.
התהליך שקורה אצלנו מרגע קבלת הבריף ועד עלייתו של קמפיין מדויק, דומה לנסיעה ברכבת הרים ממש מהירה.
כשמגיעים לתחנה הסופית וסופרים צפיות, לייקים ואת החיוכים והתודות של המפרסמים עצמם, רוצים מיד לחזור אחורנית, לעשות סיבוב, לעמוד בתור ולהתחיל בנסיעה שוב…
לפעמים כשהמוזה שורה עלינו, אנחנו ממציאים קונספט ומחפשים לו לקוח, לפעמים הלקוח מגיע אלינו עם רעיון, לפעמים רק עם יעדים.
הדרך לא תמיד פשוטה, אבל היא מרתקת, יצירתית וקודחת.
2012 כבר כאן ואנחנו מזמינים אתכם לרולר קוסטר הפרטי שלנו שמציע שיווק בווידאו – אחר, בולט, איכותי ובעיקר כזה שעובד ולא מצריך השקעות כספיות גדולות.
בשנים האחרונות עבדנו עם עשרות עסקים ומפרסמים יצרנו, סרטים, סדרות, פורמטים ועבודות מגוונות בתחומים שונים.
נגענו כמעט בכל תחום שאהוב עלינו:
אופנה – קום איל פו, גריפ
ספרים – סטימצקי
אוכל – ארקוסטיל
ילדים – שוקולד השחר
תרבות – החדשות החדשות
פוליטיקה – יומן הבחירות של ציפי לבני
ספורט – גו אקטיב
בריאות – פרמון דנטל סנטר, שממית שיווק דנטאלי

רוצים לעבוד גם אתכם השנה ובעיקר לאחל לכם יום אהבה שמח במיוחד.

סקייטבוק!

פורסם ביום: 9 באפריל, 2011 | מאת: Hi-D

I've got a feeling that this year go'ne be a good year

פורסם ביום: 7 בספטמבר, 2010 | מאת: Hi-D

לא לפחד. לא להסתיר. לחשוף

פורסם ביום: 8 ביוני, 2010 | מאת: Hi-D

נסו לדמיין את השתלשלותם הטרגית של אירועי המשט באופן הבא. זה לא קל, זה נראה מופרך, אבל זה בהחלט יכול היה להתנהל גם באופן הבא:
ספינת חיל הים, מובילה בשידור חי כמובן, באור יום, קבוצת חילות מחיל הים. הן לבושות במדי אלף. אוחזות בזרי פרחים ושטות למפגש של שלום אמיתי, עם פעילי השלום שעל המרמרה. דיווחים שוטפים מעבירים את המסע הימי, עד למפגש עם המרמרה ושאר הספינות שלקחו חלק במשט.
בשלב זה תתווסף מוזיקה נגיד  "ALL YOU NEED IS LOVE" של החיפושיות, החיילות מסמנות לספינות לעצור, ויורדות בשידור חי, לא לשכוח, לפגוש את פעילי השלום שעושים את דרכם לעזה. העולם עוקב אחר המתרחש בדריכות. נשאלת השאלה איזה תרחיש ניתן לצייר במקרה שכזה? האם תרחיש שבו החיילות שיורדות אל המרמרה, בל נשכח בשידור חי, מתקבלות בלומים, סכינים ומהלומות? או האם הן מתקבלות בדריכות שקטה, תוך כדי הפנמה של כל מי שנמצא בספינה, שעיני כל העולם נשואות ברגעים אלו בדריכות ובצפייה למה שעומד להתרחש…
החילות מביאות זרי פרחים, אולי גם שוקולדים וקרם הגנה נגד שמש, ומבקשות מפעילי השלום לציית להוראות הצבא הישראלי, ולשנות מסלול לכיוון אשדוד.
האם התרחיש הזה הוא תרחיש אפשרי? מה אתם חושבים?:
אני חושבת שהאינטרנט הביא לעולם התקשורת משהו שמעולם לא היה בו. הוא הביא יכולת לביים תרחישים מניפולטיביים ולתעד אותם באופן מוטה.
אני לא חושבת שמשרד החוץ, או מי שאמון על ההסברה הישראלית, מבין זאת,  שכן אם מבין, כיצד ניתן לתאר את הטעויות הגורפות שנעשו בסיקור המשט וביציאה לתקשורת הבינלאומית ולדעת הקהל באינטרנט באיחור כה גדול.
הפלסטינים הבינו את זה כבר מזמן. אין תקרית, קונפליקט, או פעולה צבאית שלא מלווה במצלמות וידאו שממהרות להעלות לרשת ילדים זבי דם, נשים בוכות ובעיקר כאוס. הם אולי חלשים מאיתנו, אבל חזקים הרבה יותר בהבנת מה שנקרא לו פה "בעיני המתבונן".

בידי צה"ל היו תמונות וצילומים מתקרית המרמרה שאם היו מתפרסמים מיד, היו אולי תורמים לאהדה בין תושבי העולם השטוח. חיילים משתלשלים בחבלים אל תוך המון מתפרע, סופגים מכות רצח, הם אולי לא מראות שתורמים גאווה לאגו הישראלי המפותח, אבל הם בהחלט יכולים לאזן את התמונה.
האינטרנט יכול לשמש כלי תקשורתי אדיר, ראו מה קרה לקליפ הסטירי של לאטמה, מליוני צפיות בתוך ימים, תגובות, דיונים, תקשורת…
אני מזמינה את מי שאחראים על הדימוי הישראלי ועל עיצוב דעת הקהל העולמית, לעשות שימוש יצירתי  בווידאו באינטרנט, לא לפחד, לא להסתיר, לחשוף, רצוי בזמן אמת, התרחשויות שמראש עשויות להיות שנויות במחלוקת, לחשוב ולתכנן היטב מה רוצים להראות ואיך עושים זאת. הפלסטינים למדו זאת כבר מזמן, לנו יש עוד דרך ארוכה לפנינו, חפשו קיצורי דרך ועשו זאת במהירות האפשרית. הקליקו כבר אמרתי?

מה חסר לך?

פורסם ביום: 15 באפריל, 2010 | מאת: Hi-D

מאת: איילת דקל

"מה חסר לך" היה וידאו-ארט שיזמה חברת האופנה "קום איל פו"..
צילמנו אותו לפני עשר שנים כמעט, אולי פחות, אבל מי סופר? עכשיו הפרוייקט עלה לרשת.
הרעיון – נשים בכל גיל עונות על השאלה הגדולה אולי מכולן – מה חסר לך.

התשובות מגוונות ומפתיעות.
מה שאחז בלבי יותר מכל דבר אחר, היא העובדה ששלוש מהמשתתפות בפרויקט המקסים הזה, כבר אינן בין החיים.
נעמי סנדרסון המדהימה, יסמין ליפשיץ רבת הפעלים ומלכה מוסנזון, אמה של ורד מוסנזון, חברתי שמאחורי הקונספט. יש משהו מוזר בעיני תמיד בחיוניותו של האדם המת המצולם. העיניים, החיוך בזויות הפה, הנוכחות החסרה וההבנה שהזמן קצר ושאם נעסוק בחסר יטושטש הקיים. בכל רגע בחיים שעליו נעצר, קיים חוסר. המקום הטבעי לו הוא בשיפולי הבטן, בתקווה שמדובר בחוסר זמני. כשנזוז מפה הלאה, לנצח נהייה חסרים לאלו שאוהבים אותנו.

משום מה הצליח המיזם הזה להציף בליבי את סבתי רבקה, עליה השלום.
האישה שלימדה אותי אהבת ליפסטיק אדום מה היא, שהעמיקה בליבי את ההערכה לשמלות שיפון פרחוניות, למניקור כל אחר הצהריים על המרפסת, למשחקי רמי סוערים, ולפמיניזם אמיתי שמונע כל הזמן מהחופש לבחור.
סבתא שלי בחרה כל חייה ולכן היא מהווה עבורי עד היום, סימן קריאה מבושם שקורא לי לבחור את חיי ולא לתת להם לעבור כרשימת מטלות. רשימות מבחינתה היו משורבטות רק כשהייתי נשלחת למכולת. חוץ מזה יש לחגוג את החיים כל הזמן.

הקיץ בפתח. הימים ברובם שטופי שמש, הים כחול ובערב מנשבות רוחות קלילות עם ריחות של הבטחה לימים מיוזעים.

מה חסר לי בנקודת הזמן הזו? לא נעצרת על כך.
אל מול החיים השוטפים אותי קדימה, לא החסר הוא שחשוב אלא הקיים.
אם ממש חיבת לענות על כך מוכנה לשרבט רשימת מכולת שתכלול בגד ים חדש, שמלה פרחונית דקיקה וצעיף של משי לימי הערב.

סרט עבור בנק המזון הלאומי – למען הנזקקים

פורסם ביום: 14 באפריל, 2010 | מאת: Hi-D

הסרט לבנק המזון הלאומי הראשון שהוקם בישראל חשף אותנו למספר רב של אנשים המונעים ממטרה אחת בלבד – לעזור לנזקקים.

לפני מספר חודשים פנתה אלינו אשת השיווק גלית בן שמחון ובקשה מאיתנו ליצור סרט תדמית אינטרנטי לבנק המזון הראשון בישראל.

"מה זה בנק מזון?" תהינו.

במהלך ימי הצילומים שנערכו עבור הארגון לקט ישראל, הבנו לעומק במה מדובר.

בנק המזון הוא ארגון גג המשמש מענה לעמותות רבות בישראל וכן לנזקקים, עבור השאלה המאוד לא פשוטה שניצבת מול עיניהם – מה נאכל היום.

במהלך הצילומים פגשנו מתנדבים רבים שעושים ימים כלילות על מנת להסיר מצוקת רעב מביתם של כמעט מיליון נזקקים בישראל.

הרעיון – רכש מוזל, תמיכה בעמותות, יעוץ, איסוף עודפי חקלאות משדות, פרדסים ומטעים, ועודפי מזון ממפעלים ומחברות קייטרינג, על מנת להעבירם לנזקקים.

לקט ישראל הוא מיזוג של שתי עמותות: "משולחן לשולחן" להצלת עודפי מזון ו"לקט בנק מזון" לרכישה מרוכזת ומוזלת של מזון לחלוקה לעמותות.

זהו ארגון ללא מטרות רווח, עצמאי ובלתי תלוי, המחוייב לסטנדרטים מקצועיים וניהוליים ברמה הגבוהה ביותר.

הארגון מספק כ- 500 טון פירות וירקות וכ-500 טון עודפי מזון בחודש.

מספק מזון לכ-250 עמותות, ביניהן: בתי תמחוי, מועדוניות לילדים, מרכזי יום לקשישים, וחיילים ממשפחות נזקקות.

סרט התדמית שהכנו מתמקד במתנדבי ארגון "לקט ישראל" ומציג דרך סיפורם את פעילות הארגון.

הסרט מציג מתנדבים ואנשי מפתח בפעילויות שונות ומשלב גם את סיפורם האישי.

פגשנו אוסף של מלאכים שקמים בבוקר, באופן יומיומי, על מנת להכין סנדוויצ'ים לילדים שאין להם.

נתקלנו ברוח התנדבותית מעוררת השראה, וחזרנו הביתה כשהשאלה "מה אנחנו עושות היום בשביל מישהו אחר?" מחודדת יותר מתמיד.

זו לא רק את – זו גם אני

פורסם ביום: 23 בפברואר, 2010 | מאת: Hi-D

מיזם וידאו אינטרנטי המתעד נשים שעברו תקיפה מינית

בזמן האחרון אנו עדות להצפה בתלונות של נשים שהותקפו מינית. אשה חושפת את הטראומה המינית שעברה, התקשורת נרתמת לסקר את עדותה ובעקבות החשיפה נחשפות נשים נוספות שנפגעו מאלימות המינית. לעיתים מדובר באותו תוקף.

כל חשיפה של אשה שעברה תקיפה מינית, מסייעת לעוד נשים רבות לספר על האלימות שעברו בעצמן. היום כבר ברור יותר מתמיד כי היקף התקיפות המיניות הוא עצום. חלקן הושתקו, חלקן לא דווחו, חלקן לא טופלו. אנחנו בהיי-די החלטנו שהגיע הזמן להרים את הכפפה, אולי נכון יותר לומר- להסיר אותה.

אנו מבקשות מנשים באשר הן, לקחת חלק במיזם הוידאו האינטרנטי שבו נתעד נשים שעברו תקיפה מינית. זה יוכל לקרות במהלך יום צילום שיקבע בהמשך. באותו היום נקבע מקום שבו נצלם כל אשה שעברה תקיפה מינית ומוכנה להיחשף. בפשטות ובאומץ מישירה עיניים למצלמה. כתובית שתעלה תציין את שמה ואת התקיפה המינית שעברה.

אנחנו מודעות לכך שחווית ההיחשפות איננה חוויה קלה, אבל ככל שיצטרפו יותר נשים שהותקפו מינית למיזם הזה, נוכל להדגיש עד כמה נפוצה, שכיחה ומוסתרת היא התופעה. השם שבחרנו למיזם הוידאו הוא:

זו לא רק את – זו גם אני

כוחו, כמובן, בכמות הנשים שיסכימו לקחת בו חלק. אנו קוראות לכולנו להרים ראש, להישיר מבט ולהגיד- גם אני!

אנא מלאו את טופס הרישום, או אם נוח לכן יותר כתבו לנו לכתובות המייל הבאות:
dklayelet@gmail.com   arza@hi-d.co.il

מי אנחנו?

ארזה ליבנה ואיילת דקל שותפות בהיי-די – Video Interactive by Women- Hi-D ומתמחות בהעברת מסרים ופרסום בוידאו באינטרנט ולאו דווקא בדרך השגרתית.

איילת דקל – בימאית ויוצרת. בעלת תואר ראשון בקולנוע ותואר שני בתקשורת. ביימה פרסומות לטלוויזיה ולאינטרנט, סרטים דוקומנטאריים, סרטים עלילתיים וסדרות טלוויזיה

ארזה ליבנה – פרסומאית, מנהלת קריאטיבית ומעצבת גרפית. בוגרת "בצלאל" במח' לתקשורת חזותית. סייעה בבניית מותגים מצליחים בתחומים שונים

מיזם הוידאו האינטרנטי שלנו יוצא לדרך והוא חשוב לכולכן.

מוזמנות לבוא ולהשתתף במיזם!

הצילומים יתקיימו ביום שישי, 2.4.10 בשעה 09:00.

http://www.facebook.com/event.php?eid=347321061263

תודה. איילת וארזה

חולצות גבירותיי, חולצות!

פורסם ביום: 21 בפברואר, 2010 | מאת: Hi-D

Rhett&Link הם צמד קומיקאים מצפון קרוליינה, העונים לשמות רד מק'לפלפין ולינק או'ניל, שבשבועיים האחרונים שיגעו את עולם הוידאו האינטרנטי עם הלהיט הויראלי "מלחמת הטי-שירט'ס". רט וניל היו כוכבי Youtube די מוכרים לכל מי שבקיא בתחום, אבל הלהיט החדש, שזכה לכמעט 2 מליון צפיות בשבועיים, הפך אותם לפופולאריים מתמיד.

השניים, חברי ילדות, סיפרו כי הרעיון הייחודי לסרטון ה- T-SHIRTS נולד כשהם עברו לגור ביחד (כשותפים, מה חשבתם?..), ועשו סדר בארונות הבגדים שלהם, שם מצאו עשרות חולצות טי-שירטס שאין בהן שימוש. הם לקחו את החולצות שהיו אמורות ללכת לזבל והוסיפו חדשות עד שהגיעו ל- 222.

את קטעי סרטון האנימציה הם פשוט הדפיסו על החולצות – והתוצאה המרהיבה והמקורית לפניכם:

אם אבשלום קור היה בלונדינית עסיסית…

פורסם ביום: 18 בפברואר, 2010 | מאת: Hi-D

מרינה אורלובה מנפצת את תדמית הבלונדינית המטומטמת: נכון, היא בלונדינית, ונכון שהיא עסיסית, אבל זה לא הכל

למרינה אורולובה יש תואר שני בבלשנות והרבה שכל. עד שגילתה את יתרונות היוטיוב, היו חייה די משמימים.  אבל היות ומרינה היא בחורה חכמה, ומה לעשות, נאה מאוד, היא החליטה על שימוש ביתרונותיה הפיזיים (כמו בלונד ומחשוף מפואר) על מנת לקדם את הנושא שבו היא ממש מעולה – שפה.

כדי  לקדם את תחום העיסוק שלה, חקר מוצא המילים, החליטה מרינה על שימוש משעשע בתוכן וידאו. היא ערבבה היטב את נתוניה הפיזיים, תיבלה אותם בתמונות מימי הדוגמנות שלה, עשתה קצת פוזות פלרטטניות למצלמה והעבירה שיעורים בשפה באופן שבו כל ילד הורמונלי, או סתם חובב שפה, יכלו למצוא בהם עניין. המתכון: מרינה בלבוש נועז, שיער סתור, או אסוף בקוקיות, מדברת למצלמה על מונחים ומושגים שונים בשפה ושאר דברים, שבאופן רגיל, מרבית  האנשים, לא באמת מוצאים בהם עניין.

השילוב בין הסקס אפיל המתפרץ שלה, לבקיאותה המרשימה בשפה, הפכו מליוני אנשים בזמן יחסית קצר, למתעניינים אובססיביים במה שעל פניו נראה קצת מייגע. במשך שנתיים, צילמה מרינה ספוטים קצרים שהתוכן שלהם מסביר מונחים דקדוקיים. זה היה מרשים – ולא רק בגלל נתוניה הפיזיים. במשך אותם שנתיים היא גם טרחה וענתה לכל תגובה שקיבלה.

באתר שלה Hot for Words, שוטטו באופן מפתיע מליוני גולשים שלפתע גילו ענין בשפה. האינטרנט נותן לאנשים תחושת שייכות ומעורבות – וזה בדיוק מה שמרינה עשתה.  מראה טוב וחזה מרשים אולי היה הצעד הראשון, אבל בלי להבין מה הקהל שלה מחפש ובלי לשמור איתו על קשר ישיר,  מרינה לא הייתה מגיעה לשום מקום. עוד טוענת המרשימה, שגם אלו שהגיעו לערוץ בגלל תמונות הדוגמנות שלה, נשארו בו בגלל הלמידה.

ואני שואלת: האם לנצח נצטרך לעשות מאמצים בלתי נלאים, או להתפשט, על מנת סתם לומר לכם את מה שעל ליבנו? מצד שני, אבשלום קור לא היה כנראה מצליח לרכז סביבו מספר כה מרשים של חובבי שפה(-:

למרינה אורולובה יש תואר שני בבלשנות והרבה שכל. עד שגילתה את יתרונות היוטיוב, היו חייה די משמימים.  אבל היות ומרינה היא בחורה חכמה, ומה לעשות, נאה מאוד, היא החליטה על שימוש ביתרונותיה הפיזיים (כמו בלונד ומחשוף מפואר) על מנת לקדם את הנושא שבו היא ממש מעולה – שפה.

כדי  לקדם את תחום העיסוק שלה, חקר מוצא המילים, החליטה מרינה על שימוש משעשע בתוכן וידאו. היא ערבבה היטב את נתוניה הפיזיים, תיבלה אותם בתמונות מימי הדוגמנות שלה, עשתה קצת פוזות פלרטטניות למצלמה והעבירה שיעורים בשפה באופן שבו כל ילד הורמונלי, או סתם חובב שפה, יכלו למצוא בהם עניין. המתכון: מרינה בלבוש נועז, שיער סתור, או אסוף בקוקיות, מדברת למצלמה על מונחים ומושגים שונים בשפה ושאר דברים, שבאופן רגיל, מרבית  האנשים, לא באמת מוצאים בהם עניין.

השילוב בין הסקס אפיל המתפרץ שלה, לבקיאותה המרשימה בשפה, הפכו מליוני אנשים בזמן יחסית קצר, למתעניינים אובססיביים במה שעל פניו נראה קצת מייגע. במשך שנתיים, צילמה מרינה ספוטים קצרים שהתוכן שלהם מסביר מונחים דקדוקיים. זה היה מרשים – ולא רק בגלל נתוניה הפיזיים. במשך אותם שנתיים היא גם טרחה וענתה לכל תגובה שקיבלה.

באתר שלה Hot for Words, שוטטו באופן מפתיע מליוני גולשים שלפתע גילו ענין בשפה. האינטרנט נותן לאנשים תחושת שייכות ומעורבות – וזה בדיוק מה שמרינה עשתה.  מראה טוב וחזה מרשים אולי היה הצעד הראשון, אבל בלי להבין מה הקהל שלה מחפש ובלי לשמור איתו על קשר ישיר,  מרינה לא הייתה מגיעה לשום מקום. עוד טוענת המרשימה, שגם אלו שהגיעו לערוץ בגלל תמונות הדוגמנות שלה, נשארו בו בגלל הלמידה.

ואני שואלת: האם לנצח נצטרך לעשות מאמצים בלתי נלאים, או להתפשט, על מנת סתם לומר לכם את מה שעל ליבנו? מצד שני, אבשלום קור לא היה כנראה מצליח לרכז סביבו מספר כה מרשים של חובבי שפה(-:

בק To The Future

פורסם ביום: 5 בפברואר, 2010 | מאת: Hi-D

היום, כשכל ילד בן שש מסתובב עם סמארטפון, לוקח מצלמה דיגיטלית לטיולי כיתה והולך לישון עם מוסיקה מהאייפוד שלו על תקן שיר ערש, קצת קשה להאמין שהיו ימים בהם המתנו לקבל לקו טלפון, שלא ידענו איך התמונות שלנו יראו עד רגע הדפסתן ושמוסיקה היתה מגיעה על קלטת או, שומו שמיים, על תקליטי ויניל. כשאנחנו, "הבוגרים", נזכרים בנוסטלגיה בימים בהם לא היה דיוידי והיינו לוקחים סרטים מספריית הוידאו השכונתית, הילדים שלנו מסתכלים עלינו באי אמון: מה, אתם רציניים עם הדבר הזה….?

לפני כשבוע נתקלתי במאמר שכתבה איריס בק, העוסק בהבדלים שבין הדור שנולד לפני עידן האינטרנט והסלולר והדור שנולד למציאות הרשת. הניתוח המרתק של בק החזיר אותי למשהו שאני מהרהרת בו כבר זמן מה.

האם עומד עולם הפרסום קצת חסר אונים אל מול ההצפה האינטרנטית? האם הוא הולך קצת לאיבוד בעידן הווירטואלי?  לעיתים נראה שכך הוא המצב. אבל מכאן, ועד לצאת בהצהרה שאנשי השיווק והמפרסמים, ה"מהגרים", לא ישכילו לפצח את הפניה לילידים, המרחק עדיין גדול.

אני מאמינה שהאינטרנט פשוט אילץ אותנו לחזור לסקוור וואן. על מנת לבלוט ברשת, אנחנו נדרשים להתאמץ. הרשת מלאה בתכנים ואם התכנים שלך לא יהיו אלו שבגללם יקליקו את עצמם לדעת מיליוני אנשים, הרי שלא עשית כלום.

התוכן חזר למקום כהונתו הטבעי, כמלך. ההתרשלות הפכה משהו שחוזר אליך במיידי ולכן נדרשים אנשי הפרסום והשיווק לעשות את הדבר הקשה ביותר- להתאמץ…

הזמנים שבהם אנשים היו נחשפים לפרסומות בטלוויזיה, פשוט מכיוון שלא הייתה אופציה אחרת, אינם עוד. יש היום איימקס ואייפוד ובעיקר i am, כלומר – אני מחליט מה בא לי, מה מתאים לי ומתי, וזה מה שהופך את הצורך לבלוט לברור כל כך.

אז נכון, הניתוח של בק יכול לברוח לסטטיסטיקות ואפילו לקשט בטכנולוגיה, אבל השורה התחתונה, לטעמי, היא – לכו תזיעו. עברו הזמנים שבהם כל פרסומת, ולו הקלושה ביותר, זכתה לחשיפה ואהדה, קרובים הזמנים שבהם יהפוך הפרסום ל"היי אני מיקי ממכמורת, אני בת 12, יפה, אוהבת לגלוש (בים), מנגנת על גיטרה חשמלית, לובשת ליוויס ומצטלמת כבדרך אגב בים, שותה קולה…".  כלומר: כל מי שיש לו מה להציע ויכול לצלם את עצמו במצלמה ביתית, יזכה לשלושה מליון צופים…  ומה אז?

פעם היה רדיו, אח"כ טלוויזיה, סלולר, אינטרנט, אח"כ מן הסתם יהיו הילידים הבאים, אלו שלא יסכימו להתחבר, שיסרבו לסלולרי, לטוויטר ולפייסבוק "כי זה לא קול לעשות מה שכולם עושים." – אני יודעת, אני שומעת זאת בבית.

ולכן, איריס יקרה, דור הולך ודור בא, "אני מוכרת, את קונה" הוא קונספט שנמצא פה על מנת להישאר. לכן יש להתמקד בתוכן, בתפיסה מדויקת, בדרמה, בקומדיה, ובכלל במה שיגרום לאנשים להסתכל עליך ולא לצד השני.

בוידיאו המצורף:  דור Y, דור של אנשים צעירים שנולדו לתוך קידמה טכנולוגית  ("הילידים הדיגיטליים", כפי שמגדירה אותם בק), פונה אל מקומות עבודה וארגונים ("מהגרים דיגיטליים"), וקורא להם להכיר את העולם שלו, ובד בבד לפתח חשיבה שונה ועכשווית יותר.