הצטרפו אלינו!
עדכונים היישר למייל

הכניסו כתובת דואר

קישורים
Watch videos at Vodpod and more of my videos
Video Production Blogs - BlogCatalog Blog Directory

ארכיון לחודש דצמבר, 2009

לשנה החדשה – כל מה שצריך זו אהבה

30 בדצמבר, 2009

כשמדברים על העוצמה של תוכן וידאו באינטרנט בעידן ה- WEB2.0, אולי אין דוגמא טובה יותר מהפרויקט הזה.

ב 7 דצמבר 2009 בשעה 1:30 בצהרים (שעון גריניץ'), הזמינה רשת בתי הקפה העולמית "סטארבקס", מוזיקאים מכל רחבי העולם לשיר שיר מסוים ביחד בזמן נתון. השיר היווה, חלק מפרויקט העלאת המודעות לאיידס באפריקה.

בתיזמון ממוקד ומרהיב, ניגנו ושרו מוזיקאים מ-156 מדינות, את "All you Need is Love" של הביטלס. קטעי הוידאו זרמו ישירות לאתר המיוחד שנבנה לצורך הפרויקט  StarbucksLoveProject.com , והטובים שביניהם נאספו לקליפ המוצג לפניכם שזכה ב- 3 שבועות ליותר מ- 200 אלף צפיות.

גולשים עדיין יכולים להיכנס לאתר, ובלחיצת כפתור להקליט את עצמם (במצלמת האינטרנט) שרים את הביטלס.עבור כל VOICE, סטארבקס תתרום עוד 5 סנט למלחמה במחלת האיידס באפריקה, שגובה כמעט מיליון קורבנות בשנה.

בסטארבקס מספרים שלא חזו את ההיענות העצמוה לפרויקט. המשתתפים הגדילו לעשות ובמקרים רבים צילמו את עצמם בתלבושות מסורתיות על רקע נופים מוכרים המייצגים את ארצם.

הצפיה בסרטון. קצת מזכירה את מה שהרגשנו בפרויקטים מוסיקליים אחרים, כמו במופע ה- "LIVE-AID" או בשיר We Are The World. רק שכאן לא מדובר במוזיקאים מפורסמים, אלא באנשים אנונימיים כמונו  – מה שמחזק את תחושות ההזדהות.

גם אם זאת לא הייתה כוונתם המקורית, סטארבקס שברו שיא גינס כשיצרו את ה"שיר הרב-לאומי ביותר". כריס ברוזו, סגן נשיא סטארבאקס, אמר על הפרויקט: "הצטרפות אנשים מרחבי העולם באמצעות מוסיקה מעוררת את התחושה של אהבה. כולם רוצים להיות שותפים לעניין". ואני אומרת: "האינטרנט לוקח את הרצון ומוציאו אל הפועל". ועל כך נאמר שוב: "יש רשת"(-:
שנה אזרחית מצוינת לכם אזרחי הרשת באשר אתם!
מ- Hi-D

אהבה בסימנים – ויש טעם לחיים

22 בדצמבר, 2009

השבוע נתקלנו בסרט הקצר SIGNS (סימנים), שהופץ לאינטרנט רק בקיץ שעבר ואוטוטו מגיע לסף ה- 3.5 מליון צפיות. מדובר בסיפור רומנטי מקסים וחמוד על בחור צעיר שמעביר את חייו המשעממים והבודדים בין עבודתו במשרד אפרורי לביתו הריק. את האושר והטעם לחיים הוא מוצא מעבר לחלון, במשרד הסמוך, שם נתקל יום אחד מבטו בבחורה יפה וחייכנית, המפלרטטת איתו באמצעות ניירות משרדיים עליהם משורבטים מסרים קצרים ואייקונים (אלו הסימנים).

ב- 12 דקות מצליח הבמאי האוסטרלי פאטריק יוז , לספר לנו סיפור קטן, מיוחד ומרגש על מערכת יחסים רומנטית המבוססת על חיזור הנשען על סימנים ומחוות גוף. אגב, חיזור מסוג זה אינו דבר שכיח בעידן האינטרנט. במקרים רבים זוג נפגש פיסית לאחר שעות, ימים ואפילו שנים של אינטראקציות סימנים. מה שמעניין ב- SIGNS, שצולם באוסטרליה, זה שהוא הופץ לאינטרנט כחלק מקמפיין פרסום של המשקה "שוופס" במסגרת פסטיבל הסרטים הקצרים אותו הוא יזם בקיץ.

ובאמת, אם תשימו לב, הבחור, אותו מגלם השחקן ניק ראסל, יש שוט של שתי שניות בו הוא נראה לוגם מבקבוק המשקה. אבל מיותר לציין, שאין שום דמיון בין SIGNS לסרט פרסומת רגיל.

אז מה כל כך נוגע ומושך בסרט הזה?

אני חושבת, שכמו הרבה סרטונים אינטרנטיים, גם SIGNS נצפה על ידי הרבה גולשים בשעות העבודה. הצפייה בו ריגשה אותם ואולי הצליחה לטעת תקווה גם בליבם של המועסקים במשרדים המשמימים ביותר – שיש תקווה למשהו מעניין באופק. התסריט מצוין, המשחק משכנע ואנו עדים לעוד פילם אוף ארט קולנועי וקטן שזכה לצפיות כה רבות ברשת עד שהגיע למגרש של הגדולים בפסטיבל קאן.

מה אתם חושבים על הסרט?

5 דוגמאות לשדרוג עסק על ידי תוכן וידאו באינטרנט

14 בדצמבר, 2009

"תוכן וידאו לאינטרנט" לא תמיד חייב להיות בהקשר ה- "סוזן בוילי" של המונח. כשאנחנו מציגות את שירותינו, לאנשים כבר עולה בראש מתי ה-וידאו שלהם יופיע בפינה הבאה של "הצינור" או כפוסט ב"מזבלה" ומפנטזים על 100 אלף צפיות בשבוע.

אז נכון, תכני הוידאו האינטרנטיים הידועים ביותר, הם אלו שהיה להם את המימד ה-ויראלי, שאיפשר להם להתפשט כשריפה בשדה קוצים, בין מחשביהם של מליוני גולשים.

אבל תוכן וידאו לאינטרנט בבסיסו הוא הרבה יותר מסרטון מגניב כזה או אחר. העברת מסרים דרך וידאו מהווה תחליף ראוי (ואפילו הכרחי) לדרכים המסורתיות – עבור כל עסק באשר הוא.

לפעמים אנחנו שוכחים איך וידאו יכול לשדרג את התקשורת בין העסק ללקוח. במקרים בהם המסר חוזר על עצמו, או מורכב, אין כמו וידאו כדי להעביר אותו בצורה יותר ברורה ומעניינת.

אז לפניכם דוגמאות לתחומים בהם ניתן לשדרג עסק על ידי תוכן וידאו:

1. הדגמות מוצרים
אין דרך מוחשית יותר להעביר את היתרון ואופן התפעול של מוצר זה או אחר, מאשר על ידי וידאו. קחו לדוגמא שואב אבק. איש המכירות יכול להסביר לכם בחנות מהיום עד מחר, עד כמה איכותי שואב האבק אותו הוא מעוניין למכור לכם.
אתם תוכלו למשש, לחוש ואפילו להתרשם מהשקט שלו, אבל לא תוכלו לדעת את איכותו האמיתית עד שלא תראו הדגמה מוחשית המראה את היכולות שלו בשאיבת אבק ולכלוך. הסבר טכני, תפעול והדגמה של לפני-אחרי – אפשר לעשות מצוין דרך וידאו.

2. עדויות לקוחות
במקרים רבים אנו רוכשים שירות או מוצרים בעקבות המלצות. לקוחות ממליצים יוצרים אצל הלקוח הפוטנציאלי תחושה של אמון ומקנים לו את הביטחון לבצע את הרכישה.
עדויות מצולמות בוידאו יעבירו את המסר בצורה הרבה יותר אותנטית ומוחשית מאשר מכתבי המלצות לדוגמא.
כבעלי עסק מומלץ לכם לרכז "לנדב" את לקוחותיכם המרוצים לטובת עדות וידאו, אולי בתמורה להנחה עתידית. וידאו כזה שיופץ באינטרנט יכול לעשות לכם את העבודה השיווקית בצורה הטובה ביותר.

3. "שיחה קרה"

שיחה קרה היא אותה שיחה שאנשי מכירות מבצעים מול לקוח פוטנציאלי, שאינו מכיר את המוצר או השירות. כן, מאותן שיחות שבעקבותיהן אנו טורקים את הטלפון מבלי לחשוב פעמיים.
ברגע שאנחנו עושים הסבה של אותם שיחות קרות ל-וידאו, התגובה היא שונה.
"שיחה קרה ויזואלית" מאפשרת לכם להעביר את המסר בצורה איכותית, המקרבת את הלקוח הפוטנציאלי אלייך – הרבה יותר משיחת טלפון.
כשהוידאו מועבר באינטרנט, ללקוח יש את הזכות מתי והאם בכלל לצפות בו – כך שזה מבחינתו הרבה פחות מאיים ומעצבן מאשר שיחה קרה מסורתית.

4. העברת מסר עדכני
העברת מידע עדכני לגבי החברה והמוצרים שלך לעובדים, ללקוחות הקיימים וללקוחות הפוטנציאליים, זהו מרכיב חיוני בכל עסק.
אם פעם היה נהוג לעשות זאת על ידי פגישות וכנסים, היום אפשר לחסוך זמן, משאבים והרבה כסף, על ידי העברת מסרים דרך וידאו אינטרנטי. גם במקרה זה מקבלי המידע יחליטו בעצמם מתי הם רוצים לקבל אותו, וכך הוא יגיע אליהם בצורה יותר אפקטיבית.

5. תמיכה
איכות התמיכה יכולה להרים ולהפיל עסק. הלקוח מצפה שתהיה לו אוזן קשבת מנותן השירות או המוצר, במקרה של שאלה או תקלה.
לעיתים הוא יסתפק במענה טלפוני או בתשובה על באימייל, אבל יש מקרים בהם הוא ירצה תמיכה "מעמיקה" יותר. העידן התחרותי מניע עסקים לתת את התמיכה הטובה ביותר ללקוח, וזאת אפשר לעשות בצורה מצוינת על ידי תכני וידאו.
בעזרת תכני וידאו ניתן להסביר על תהליכים מורכבים בצורה פשוטה ומובנת.

בסרטון: ספורט אילוסטרייטד מציגים בפנינו איך ייראה ה- Tablet (עיתון אלקטרוני) העתידי שלהם (וזה עוד לפני ששמענו ש"ידיעות אחרונות" מתכננים אחד כזה משל עצמם…)

* המאמר עוברת מפוסט בבלוג WISTIA

גוגל מדשדש והטלוויזיה גוססת

7 בדצמבר, 2009

מאת: איילת דקל

זו לא בדיחה. הרוחות נושבות חזק בכיוון התוכן באינטרנט. תקציבי הפרסום המופנים למדיה האינטרנטית, הולכים וגדלים. ברמה הפרסומית הופך האינטרנט למדיה נוספת ומשמעותית. את מקומם של הבאנרים והטקסטים תופס הוידיאו והוא חייב להצטיין.

למה? כי באופן אמיתי וגורף אתה חייב לבלוט. קלות הדעת הבלתי נסבלת שבה קליק ואתה כבר לא שם, מאלצת את הפרסומאים והמשווקים להשקיע ולהמציא את עצמם מחדש בכל פעם. עם טכנולוגיה, בלי טכנולוגיה, ויראלי, בנאלי, מתוק, דרמטי, דוקומנטרי, הכל הולך, רק תענינו אותי על הדרך בבקשה.

הקלקה לא דומה ללחיצה על שלט הטלוויזיה

החכמה היא להקליק אותך פנימה ולא זה לא דומה לשלט הטלוויזיה. בטלוויזיה יש רגולציה, מסגרת זמן נתונה, ברייקים ארוכים וטרחניים של פרומואים ופרסומות,  והתוכן? לרוב רדוד-רייטינג ובשורה התחתונה מתייג אותך תחת הצופה שמבקש לעצמו בידור רדוד שהמכנה המשותף שלו נמוך.

הצורך לבלוט מגיע בסופו של דבר לדיון בדבר האמיתי תוכן, תוכן ועוד תוכן. את זה תמצא באינטרנט.

וגוגל, ויקיפדיה ושאר חברים?

מי שלא חיפש עם ילדיו תחת הערך טרויה וקיבל 576 טקסטים ארוכים בנושא שכל אחד מהם ארוך מהשני, לא יבין אימא לארבעה לעולם.

ואני שואלת את גוגל – למה לא ערכים בוידיאו?

סרטון קצר וממוקד בכל נושא, משהו שממנו אפשר להבין רגע במה מדובר ואז לבחור את המקום שבו אתה רוצה להעמיק ושם לבחור טקסט ממוקד.

מה הורים באשר הם לא נחשבים קהל יעד? ילדים שצריכים להבין משהו לא יבינו אותו טוב יותר באמצעות וידיאו ממוקד? עשו להם ולנו את הטובה הזאת והקליקו פנימה עוד מספר רב של גולשים מרוצים שיודו לכם באצבעות.

החזון הפרטי שלי

ערוץ אינטרנט משלי שיכיל את כל הסדרות והסרטים שאני אוהבת,  מהדורת חדשות נבחרת, כתבות בנושאים שמעניינים אותי, לינקים לדברים חדשים ומרתקים, מבזקים יומיים וכן גם פרסומות שידברו אלי באופן פרטי כאימא, כאישה, כיוצרת.

ועל כך אמרו אמן והקליקו עצמכם לדעת

בסרטון – החבובות עם פארודיה ל- Bohemian Rhapsody של קווין, אותו העלו לרגל קמפיין האינטרנט החדש. הקליפ זכה ל- 9 מליון צפיות בשבועיים. מוקדש לכל האמהות לרגל חג החנוכה…

ללא מילים (כמעט)

6 בדצמבר, 2009

סרטון אנימציה מושקע שהופק עבור מועצת הספרים בניו זילנד.

למרות שאנחנו חושבות כי הסרטון הזה מתאים יותר לטלוויזיה מאשר לאינטרנט, הוא שבה את ליבנו.

מה אתם חושבים עליו?